ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης 2024-25

By  | 

 

 

 

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2024-2025)

Σχολική Μονάδα: ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ – ΣΤΑΜΕΛΟΥ ΜΑΡΙΤΣΑ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ – ΤΟ ΤΡΕΝΑΚΙ – 7054137
Σχολικό Έτος: 2024 – 2025

Ημερομηνία Εξαγωγής: 24/08/2025

Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση (Αξιολόγηση: 10)

Διαπιστώνεται ότι η σχολική σας μονάδα επιδεικνύει με συστηματικότητα, ιδιαίτερη μέριμνα για την αποτελεσματική παιδαγωγική λειτουργία του Νηπιαγωγείου στον Άξονα «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση». Λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά του μαθητικού σας πληθυσμού, καθώς και τις απαιτήσεις του νέου Προγράμματος Σπουδών και του Οδηγού του/της Νηπιαγωγού, αξιοποιείτε ένα ευρύ φάσμα ποικίλων και καινοτόμων διδακτικών και αξιολογικών μεθόδων, πρακτικών και μέσων. Αυτές οι προσεγγίσεις ενθαρρύνουν συστηματικά την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών στη διαδικασία της μάθησης, προωθώντας παράλληλα την σταδιακή αυτόνομη διαχείριση της μάθησής τους.

Ως εκ τούτου, συμβάλλετε καθοριστικά στη διαμόρφωση ενός γόνιμου παιδαγωγικού περιβάλλοντος που χαρακτηρίζεται από αλληλεπίδραση, συνεργασία και διερεύνηση στο οποίο εξυπηρετούνται οι διαφοροποιημένες ανάγκες των μαθητών/τριών σας και καθίσταται δυνατή η ανάπτυξη ικανοτήτων (γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων)

Συγχαρητήρια για το εξαιρετικό και ποιοτικό διδακτικό έργο που επιτελείται στη σχολική σας μονάδα

Σχολική διαρροή – φοίτηση (Αξιολόγηση: 10)

Από τον προγραμματισμό και το κείμενο της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής σας μονάδας, διαπιστώνεται το συστηματικό ενδιαφέρον και μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στον Άξονα “Φοίτηση – σχολική διαρροή”, στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής και Μαθησιακής λειτουργίας, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στην παρακολούθηση, αλλά επεκτείνεται στην πρόληψη και την ενεργό υποστήριξη των μαθητών/τριών σε κρίσιμες φάσεις τηςσχολικής τους ζωής. Ειδικότερα, το σχολείο σας εστιάζει στις διαμορφωμένες πρακτικές (διαδικασίες, μέτρα, παρεμβάσεις) που εφαρμόζονται για:

Την αποτελεσματική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών.
Τον περιορισμό ή και την αντιμετώπιση περιπτώσεων ελλιπούς φοίτησης ή σχολικής διαρροής.
Την ομαλή μετάβαση και προσαρμογή των μαθητών/τριών στο περιβάλλον του Νηπιαγωγείου.
Την υλοποίηση προληπτικού εκπαιδευτικού προγράμματος που στοχεύει στην προετοιμασία τους για την ομαλή μετάβαση στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα, δηλαδή στο Δημοτικό Σχολείο.
Την ενίσχυση της ικανοποίησης και της συναισθηματικής ευημερίας των μαθητών/τριών, καθώς και της ετοιμότητας, και προσωπικής επένδυσής τους στη μάθηση

Συγχαρητήρια για την ολιστική σας προσέγγιση και το ποιοτικό έργο που επιτελείται στη σχολική σας μονάδα!

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών (Αξιολόγηση: 10)

Αναφορικά με τον Άξονα “Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών ” στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής και Μαθησιακής λειτουργίας, διαφαίνεται ότι η σχολική σας μονάδα ενδιαφέρεται για την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών/-τριών, και τη δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος στο οποίο προάγονται αισθήματα ασφάλειας, χαράς και ευημερίας. Επισημαίνεται στο σημείο αυτό η κομβική σημασία της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε ζητήματα ειρηνικής επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων, διαχείρισης προβλημάτων συμπεριφοράς στο χώρο του Νηπιαγωγείου και καλλιέργειας κουλτούρας αποδοχής της διαφορετικότητας και συμπερίληψης. Ζητούμενα τα οποία, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας, φαίνεται να απασχολούν το σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου σας όπως -πολύ ορθά- και ο αναστοχασμός επί των εφαρμοσμένων πρακτικών και της αποτελεσματικότητάς τους που θέτει τη βάση για βελτιώσεις και για την εξέλιξη σε επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων, των εκπαιδευτικών τη σχολικής μονάδας.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών (Αξιολόγηση: 10)

Αναφορικά με τον Άξονα “Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών” στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής και Μαθησιακής λειτουργίας, η σχολική σας μονάδα φαίνεται ότι επενδύει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην καλλιέργεια αυτών των σχέσεων. Επιτυγχάνονται με τον τρόπο αυτό αποτελέσματα όπως η από κοινού διαμόρφωση των αρχών και κανόνων της τάξης, η δημιουργία κλίματος σεβασμού, αποδοχής και εμπιστοσύνης, καθώς και ειλικρινούς επικοινωνίας, συνεργασίας και υποστήριξης. Ευνοείται ως εκ τούτου, η ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/τριών και η επίτευξη των μαθησιακών στόχων που έχουν τεθεί. Επίσης, ενισχύεται το αίσθημα επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών, το οποίο αποτελεί προϋπόθεση και εφαλτήριο για τη συστηματική παροχή ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου και την προσωπική τους ανάπτυξη.

Είναι πολύ σημαντικό ότι η σχολική σας μονάδα αναγνωρίζει την κρίσιμη σημασία των θετικών σχέσεων για την αποτελεσματική μάθηση και την ευημερία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, και πολύ περισσότερο ότι υλοποιεί δράσεις που τις προάγουν.

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας (Αξιολόγηση: 10)

Αναφορικά με τον Άξονα “Ηγεσία – Οργάνωση και Διοίκηση της σχολικής μονάδας” στο πλαίσιο της Διοικητικής Λειτουργίας, είναι εμφανής η στενή και αποδοτική συνεργασία της Διεύθυνσης και των παιδαγωγών για την επίτευξη βελτιωτικών, οργανωσιακών/διοικητικών στόχων και καλών πρακτικών διαχείρισης προβλημάτων, ενημέρωσης, επικοινωνίας και συνεργασίας. Επιβεβαιώνεται με τον τρόπο αυτό, ο οραματικός

προσανατολισμός της σχολικής μονάδας και η συστηματικότητα με την οποία σχεδιάζονται και υλοποιούνται ενέργειες και δράσεις με αποτελέσματα που διαχέονται επωφελώς σε όλη τη σχολική κοινότητα και ως εκ τούτου η παρουσία αποτελεσματικής ηγεσίας. Καλή συνέχεια στο ποιοτικό έργο σας.

Σχολείο και κοινότητα (Αξιολόγηση: 10)

Στον Άξονα “Σχολείο και Κοινότητα”, που εντάσσεται στη Διοικητική Λειτουργία, είναι σαφές ότι η σχολική σας μονάδα έχει πλήρως κατανοήσει τη σημασία της ανάπτυξης αποδοτικών και επωφελών συνεργασιών και συνεργειών. Αυτές οι συνεργασίες ωφελούν τόσο τους μαθητές/τριες όσο και όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Μέσω αυτών των συνεργασιών, καλλιεργούνται δυναμικές και ανταποδοτικές σχέσεις που ενισχύουν την εξωστρέφεια του σχολείου συμβάλλοντας στην -με βιωματικό τρόπο, ανάπτυξη σημαντικών ικανοτήτων (γνώσεων, κοινωνικών δεξιοτήτων και στάσεων) και στην καλλιέργεια ενεργών πολιτών.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις (Αξιολόγηση: 10)

Στον Άξονα “Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις”, στο πλαίσιο της Λειτουργίας για την Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών, αναδεικνύεται το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών σας για ενεργό συμμετοχή σε επιμορφώσεις, σεμινάρια που διοργανώνονται από ειδικούς επιστήμονες ή προγράμματα που υλοποιούνται από επίσημους φορείς.

Ως εκ τούτου επιτυγχάνεται αλληλεπίδραση μεταξύ των εκπαιδευτικών, μεθοδεύεται και υποστηρίζεται η επαγγελματική τους ανάπτυξη, προκειμένου να ανταποκρίνονται με επάρκεια στις σύγχρονες εκπαιδευτικές απαιτήσεις και ανάγκες.
Επαινείται ως εκ τούτου η ανάπτυξη πρωτοβουλιών για τη συμμετοχή σας σε στοχευμένες και επωφελείς επιμορφωτικές δράσεις οι οποίες, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των εκπαιδευτικών και αναμένεται να ευδοκιμήσουν και κατά το επόμενο σχολικό έτος.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (Αξιολόγηση: 10)

Αναφορικά με τον Άξονα ” Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα ” στο πλαίσιο της Λειτουργίας για την Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών επισημαίνεται ότι αφορά την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σε ευρύτερα θέματα και την επαφή τους με άλλα περιβάλλοντα μάθησης για την καλλιέργεια ευελιξίας και δημιουργικότητας, γνωριμία με νέες διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, διαδικασίες και πρακτικές για τη βελτίωση των λειτουργιών της σχολικής μονάδας, της συνεργασίας με άλλα σχολεία της χώρας ή του εξωτερικού για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων με νόημα για τη σχολική κοινότητα.

Στην κατεύθυνση αυτή επαινείται το ενδιαφέρον της σχολικής μονάδας για τη συμμετοχή της στην υλοποίηση προγράμματος Erasmus. Αναμένεται ως εκ τούτου η συνέχιση και ευόδωση σχετικών δράσεων στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκών ή άλλων εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Ενδιαφέρον για υιοθέτηση καλών πρακτικών και δημιουργία συνθηκών που ενισχύουν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών, την προαγωγή της συναισθηματικής τους ευημερίας και την πρόοδό τους . Πρόκειται για ένα σχολείο που επενδύει στις θετικές, συνεργατικές σχέσεις και λειτουργεί με επίκεντρο τον μαθητή και την ολόπλευρη ανάπτυξή του.

Διοικητική λειτουργία

Τήρηση της κείμενης νομοθεσίας και διαδικασιών που διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας. Αποτελεσματικότητα. Συστηματικότητα.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση, συμμετοχή σε προγράμματα και ενίσχυση της επαγγελματικής τους ταυτότητας.

 

 

ΣΤΕΛΛΑ ΣΤΑΜΕΛΟΥ

MSc in Management of Educational Organization

Πρέπει να συνδεθείτε για να αφήσετε το σχόλιο σας Σύνδεση

ΑΦΗΣΤΕ ΣΧΟΛΙΟ