
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΘΕΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής
Μονάδας «Το Τρενάκι»
(έτος αναφοράς: 2023-2024)
Σχολική Μονάδα: ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ – ΣΤΑΜΕΛΟΥ ΜΑΡΙΤΣΑ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΟΣ
ΕΤΑΙΡΙΑ – ΤΟ ΤΡΕΝΑΚΙ – 7054137
Σχολικό Έτος: 2023 – 2024
Ημερομηνία Εξαγωγής: 05/09/2024
Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
(Αξιολόγηση: 10)
Αναφορικά με τον Άξονα “Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση” στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής και Μαθησιακής
λειτουργίας διαφαίνεται από το κείμενο της εσωτερικής σας αξιολόγησης ότι η σχολική σας μονάδα
λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους, όπως τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά του μαθητικού πληθυσμού
του Νηπιαγωγείου, το νέο Πρόγραμμα Σπουδών και τον Οδηγό του/της Νηπιαγωγού, μεριμνά για την
διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων, εφαρμόζει ποικίλες και καινοτόμες διδακτικές και αξιολογικές μεθόδους,
πρακτικές και μέσα που ενθαρρύνουν συστηματικά την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/-τριών στη διαδικασία
της μάθησης και τους/τις ενθαρρύνουν να διαχειρίζονται, σταδιακά, αυτόνομα τη μάθησή τους. Συμβάλλει για το
λόγο αυτό στη δημιουργία ενός γόνιμου παιδαγωγικού περιβάλλοντος αλληλεπίδρασης, συνεργασίας και
διερεύνησης για την ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων στο οποίο μπορούν να εκφράζουν τις ιδέες και
τις απόψεις τους, να λαμβάνουν αποφάσεις, να τις υλοποιούν με υπευθυνότητα και να συμμετέχουν σε κάθε
διαδικασία με ενσυναίσθηση και δημοκρατικότητα..
Συγχαρητήρια για το ποιοτικό διδακτικό έργο που επιτελείται στη σχολική σας μονάδα.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
(Αξιολόγηση: 10)
Αναφορικά με τον Άξονα “Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών ” στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής και Μαθησιακής
λειτουργίας, φαίνεται τόσο από τον προγραμματισμό όσο και από το κείμενο της εσωτερικής αξιολόγησης ότι η
σχολική μονάδα εστιάζει με επάρκεια και υπευθυνότητα στην κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των
μαθητών/-τριών και στη δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος στο οποίο προάγονται αισθήματα
ασφάλειας, χαράς και ευημερίας. Μέσα από τον κατάλληλο σχεδιασμό και την εφαρμογή πρακτικών που ευνοούν
τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/-τριών, και σχέσεων οι οποίες βασίζονται στην
εκτίμηση, στο σεβασμό και στην εμπιστοσύνη, διασφαλίζονται με τον τρόπο αυτό, οι αναγκαίες προϋποθέσεις
που ευνοούν γενικότερα, την εκπλήρωση των προσδοκώμενων μαθησιακών στόχων στον άξονα.
Επισημαίνεται στο σημείο αυτό, η κομβική σημασία της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε ζητήματα ειρηνικής επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων, διαχείρισης προβλημάτων συμπεριφοράς στο χώρο του Νηπιαγωγείου και καλλιέργειας
κουλτούρας αποδοχής της διαφορετικότητας και συμπερίληψης. Ζητούμενα τα οποία, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας, φαίνεται να απασχολούν το σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου σας.
Επισημαίνεται στο σημείο αυτό ότι η αναφορά στις στοχευμένες ενέργειες/δράσεις που υλοποιήθηκαν και στις καινοτόμες διδακτικές πρακτικές που αξιοποιήθηκαν βάσει των ιδιαίτερων αναγκών των μαθητών/-τριών, κυρίως δε, η τεκμηρίωση των παραπάνω, είναι δυνατόν να αναδείξει το σημαντικό και ποιοτικό έργο που επιτελείται στη σχολική σας μονάδα.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
(Αξιολόγηση: 10)
Αναφορικά με τον Άξονα ” Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών ” στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής
και Μαθησιακής λειτουργίας, αναδεικνύεται ότι η σχολική σας μονάδα επενδύει πολύ ικανοποιητικά στην καλλιέργεια των σχέσεων αυτών με στόχο τη συνδιαμόρφωση των αρχών και των κανόνων που διέπουν την τάξη, κυρίως δε, κλίματος σεβασμού, αποδοχής και εμπιστοσύνης, ειλικρινούς επικοινωνίας, συνεργασίας και υποστήριξης, μόνο μέσω του οποίου δύναται αφενός να ευνοηθούν η ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/-τριών
και η επίτευξη των μαθησιακών στόχων που τίθενται και αφετέρου να ενισχυθεί το αίσθημα επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών ως προϋπόθεση ή και εφαλτήριο για τη συστηματική παροχή ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου και την προσωπική τους ανάπτυξη.
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
(Αξιολόγηση: 9)
Αναφορικά με τον Άξονα “Σχέσεις σχολείου οικογένειας ” στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής και Μαθησιακής
λειτουργίας, διαφαίνεται ότι εφαρμόζονται κατάλληλες πρακτικές και διαδικασίες, και αναπτύσσονται ποικίλες
δράσεις διευκόλυνσης και ενδυνάμωσης της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ σχολείου – οικογένειας.
Όπως τονίζεται άλλωστε και στο νέο Π.Σ., η σπουδαιότητα της ενεργούς γονεϊκής εμπλοκής: – για τη
διασφάλιση της ομαλής και ποιοτικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως κοινότητας στο πλαίσιο μίας
συστημικής προσέγγισης, – για την επωφελή σε κάθε επίπεδο ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ όλων των
εμπλεκόμενων στη μαθησιακή διαδικασία, – για την έγκαιρη ανίχνευση και αντιμετώπιση τυχόν μαθησιακών
δυσκολιών, προβλημάτων συμπεριφοράς ή άλλων θεμάτων που επηρεάζουν την πρόοδο και την ευημερία των
μαθητών/-τριών και βεβαίως, – για την αποτίμηση, αναγνώριση και προβολή του εκπαιδευτικού έργου, είναι
αναμφισβήτητη.
Διοικητική λειτουργία
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
(Αξιολόγηση: 10)
Αναφορικά με τον Άξονα “Ηγεσία – Οργάνωση και Διοίκηση της σχολικής μονάδας ” στο πλαίσιο της Διοικητικής
Λειτουργίας αναδεικνύεται ότι η Διεύθυνση και οι Παιδαγωγοί συνεργάζονται στενά και αποδοτικά θέτοντας συλλογικούς στόχους για τη βελτίωση του σχολείου σε οργανωσιακό και διοικητικό επίπεδο.
Με συστηματικότητα, κατάλληλο σχεδιασμό των αναγκαίων ενεργειών ή δράσεων είναι φανερό ότι μπορούν να
επιτευχθούν βέλτιστα αποτελέσματα με ανταποδοτικότητα σε όλη τη σχολική και ευρύτερη κοινότητα. Το θετικό
κλίμα που έχει διαμορφωθεί και η διάθεση για παραγωγή και παροχή ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου, αποτελεί
εκτός των άλλων σαφή ένδειξη αποτελεσματικής ηγεσίας.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αφήσετε το σχόλιο σας Σύνδεση