ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ

By  | 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ

ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

(ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ STEAM)

 

ΕΚΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ : “ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ…”

Η μεθοδολογία STEAM προσφέρει την δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν στρατηγικές βασισμένες σε πέντε τομείς (τεχνολογία, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, τέχνες και επιστήμες των μηχανικών). Μέσα από αυτό το πρόγραμμα δημιουργείται ένα κλίμα συνεργατικής, εξερευνητικής και ενεργητικής μάθησης όπου όλοι οι μαθητές/τριες ανακαλύπτουν, διατυπώνουν, πειραματίζονται, προβληματίζονται και καλούνται να λύσουν πιθανά προβλήματα.

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, έχει ως στόχο με βάση τη διερευνητική συνεργατική μάθηση, οι μαθητές να γνωρίσουν τα καιρικά φαινόμενα (τον ήλιο, τη βροχή, το ουράνιο τόξο, το χιόνι κτλ.), να αναμειχθούν σε διάφορες δραστηριότητες ώστε να ανακαλύψουν τόσο την ωφελιμότητα των καιρικών φαινομένων στην καθημερινότητα μας και στο περιβάλλον όσο και τις αρνητικές συνέπειες που μπορούν να προκληθούν από αυτά (π.χ πλημμύρες, τσουνάμι, φωτιά από κεραυνό κτλ.). Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια με κατάλληλα εκπαιδευτικά λογισμικά διαμορφώνεται ένα ευχάριστο και ενδιαφέρον μαθησιακό πλαίσιο, στο οποίο εμπλουτίζονται οι νοητικές αναπαραστάσεις των παιδιών και δίνονται πρόσθετα κίνητρα συμμετοχής και διατήρησης της προσοχής των μαθητών ώστε να ανακαλύψουν, να διατυπώσουν, να πειραματιστούν, να προβληματιστούν και να λύσουν πιθανά προβλήματα κατανοώντας πλήρως τα καιρικά φαινόμενα. Η εφαρμογή του προγράμματος παρέχει πλούσια ερεθίσματα που βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες και πρακτικές υπολογιστικής σκέψης όπως είναι η μέτρηση, η σύγκριση μεγεθών, η πρόσθεση και η αφαίρεση.

Tο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι βασισμένο στο πρόγραμμα του ΙΕΠ «Μικροί Μετεωρολόγοι» της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης STEM (Hellenic Education Society for STEM).

Τα παιδιά παρατηρούν τον πίνακα και καλούνται να αναγνωρίσουν, να περιγράψουν και να διηγηθούν μια ιστορία με τον αντίστοιχο καιρό της εικόνας

Φτιάχνουμε το δικό μας πίνακα προκειμένου να γίνεται η πρόβλεψη του καιρού. Καθημερινά κάποιο παιδί αναλαμβάνει να παρατηρεί τον καιρό από το παράθυρο της αίθουσας και να βάζει το μανταλάκι στο αντίστοιχο σύμβολο

 

 

 

 

 

Ακούμε τη μουσική του Vivaldi “Four Seasons”, γνωρίζουμε τον συνθέτη και το θέμα που πραγματεύεται και με τη συνοδεία της μουσικής καλούμαστε να ζωγραφίσουμε τον καιρό της κάθε εποχής που ακούμε

 

 

 

Επιτραπέζιο χειροποίητο παιχνίδι memory cards με τα σύμβολα του καιρού                                                        

Πειραματιζόμαστε με διάφορα υλικά (πχ αφρό ξυρίσματος, χρώματα ζαχαροπλαστικής, αλάτι κτλ.) προκειμένου να φτιάξουμε, με αυτά, τα καιρικά φαινόμενα.

Ο κύκλος του νερού (Μέσα από τον κύκλο του νερού μαθαίνουμε και για τη βροχή)

 

Μαθαίνουμε για τον Ήλιο, για το τι υπάρχει πίσω από αυτόν. Μαθαίνουμε για τη Σκιά και πως δημιουργείται.Πάνω σε ένα χαρτόνι σχεδιάζουμε και κόβουμε τον ήλιο. Τα παιδιά κολλούν στα κενά που δημιούργησαν κομμάτια μεμβράνης σε διάφορα χρώματα και σχήματα.
Στη συνέχεια βγαίνουμε στον κήπο, σχηματίζουμε ένα κύκλο, κρατάμε τον ήλιο ψηλά και παρατηρούμε τις ακτίνες του ήλιου που διαπερνούν την μεμβράνη σχηματίζοντας στο έδαφος έναν ήλιο.

Το Ουράνιο Τόξο

Πειράματα για το Ουράνιο  Τόξο


 

ΣΤΕΛΛΑ ΣΤΑΜΕΛΟΥ

MSc in Management of Educational Organization

Πρέπει να συνδεθείτε για να αφήσετε το σχόλιο σας Σύνδεση

ΑΦΗΣΤΕ ΣΧΟΛΙΟ